صدای لاستیکها روی سطوح کم اصطکاک مثل خط کشی عابر و یا سنگ کف پارکینگ طبیعی است، همچنین در فصل تابستان و در گرمای شدید هوا، اصطکاک لاستیک ماشین با آسفالت گرم، تولید صدا می کند.
صدای لاستیکها روی سطوح کم اصطکاک مثل خط کشی عابر و یا سنگ کف پارکینگ طبیعی است، همچنین در فصل تابستان و در گرمای شدید هوا، اصطکاک لاستیک ماشین با آسفالت گرم، تولید صدا می کند.
برخی از نشانه های خرابی و ایراد فنی در سیستم جلوبندی خودرو، و علت بروز آنها به شرح است:
🔴صدای ناهنجار لاستیک ها در همه سطوح به گوش می رسد.
شایع ترین علل بروز آن:
- تنظیم نبودن فرمان یا خارج بودن چرخ از محور اصلی اش است (معمولاً در اثر ضربه شدید این اتفاق می افتد).
- اگر صدای شنیده شده از لاستیکها نیست و به صورت "تق تق تق" ، در هنگام حرکت و چرخاندن فرمان به یکی از طرفین، و از قسمتهای مکانیکی شنیده شود، احتمالاً علت آن خرابی کلگی بیرونی پلوس است.
- لاستیک نو، بمدت یک یا دو روز در حین رانندگی در خط مستقیم هم صدای جیغ دارد.
🔴در خودرو 405، پارس و سمند، وقتی موتور خاموش است، با تکان دادن فرمان به سمت چپ و راست، بصورت سریع صدای "تق تق" شنیده می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
-فرمان اتومبیل شما نیاز به واشر بندی دارد.
-یا سیبک و یا قرقری فرمان اتومبیل ایراد دارد.
-احتمال دارد که پیچهای جعبه فرمان شل باشند.
-اگر این صدا در حالت روشن بودن موتور نیز شنیده شود، بوش های جک هیدرولیک فرمان ایراد دارند.
🔴هنگام دور زدن با فرمان تمام دور به سمت چپ، یا راست، صدای مداوم "تق تق تق" شنیده می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
-کلگی بیرونی پلوس (چپ یا راست) خراب شده و باید تعمیر شود.
🔴هنگام دور زدن به سمت چپ یا راست، صدای "تق تق" شنیده می شود، بصورتیکه در حرکت اتومبیل نیز اختلال ایجاد می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
-دنده های هرزگرد، یا همان دنده های دیشلی گیربکس ایراد دارند.
🔴هنگام پیچیدن سر پیچ ها، صدای جیغ از لاستیکها شنیده می شود.
شایع ترین علل بروز آن:
-زاویه چرخهای جلو، یا عقب خودرو تنظیم نیست و باید اصلاح شود، در صورت تداوم این وضعیت، لاستیک سابی اتفاق خواهد افتاد.